Jeśli chcemy przywrócić blask i świeżość karoserii naszego samochodu, to zdecydowanie najbardziej polecaną metodą jest polerowanie lakieru. Polerowanie lakieru należy do najbardziej efektownych metod we wszystkich procesach obejmujących detaling samochodu. Po takim zabiegu z karoserii samochodu zostają usunięte rysy, drobne skazy i uszkodzenia, a lakier zachwyca swoim błyskiem i kolorem. Polerowanie można wykonać metodą ręczną lub maszynową, w zależności co mamy udostępnione. Każdy dobry fachowiec, zanim przystąpi do polerowania wykona testy na podobnym materiale i kolorze, tak by zminimalizować ewentualne błędy i niewłaściwe ruchy. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56)
Warto wcześniej przećwiczyć polerowanie na elementach, które pokażą nam jak zachowa się karoseria i lakier, co upewni nas że nie spalimy lakieru lub w inny sposób go zniszczymy. Do polerowania mechanicznego potrzebny jest odpowiedni sprzęt, czyli polerka obrotowa lub orbitalna. Różnią się sposobem obrotu pada – polerka obrotowa porusza się wokół własnej osi, a polerka orbitalna jak nazwa wskazuje porusza się po orbicie.
Polerka orbitalna
Jest polecana ze względu na większe bezpieczeństwo pracy, ponieważ jest mniej ostra i łatwiejsza w obsłudze. Jednak przez to, że jest mniej zaostrzona ma mniejsze efekty pracy, szczególnie przy użyciu past mocno ścierających. Daje słabszy połysk i mniejsza atrakcyjność wizualną lakieru.
Polerka obrotowa
W dalszym ciągu bardzo popularna, ponieważ za jej pomocą można uzyskać lepsze efekty wizualne przy polerowaniu lakieru. Jest także bardzo wydajna przy użyciu past o silnym działaniu ścierającym, i w miejscach gdzie trzeba zastosować mocniejszy lifting uszkodzonych elementów karoserii. Ten rodzaj polerki wymaga jednak większego doświadczenia od osoby która je używa, ponieważ łatwo z jej pomocą można spalić lakier.
Pasty do polerowania
Najczęściej używane pasty to: średnio ścieralna i lekko ścieralna. Mocno ścieralna używana jest do bardzo mocnych uszkodzeń lakieru. Na rynku mamy bardzo szeroką ofertę past, ich wybór zależy tylko od potrzeb i wymagań jakie stoją przed nami w celu uzyskania odpowiedniego efektu wizualnego. Do pierwszego polerowania warto użyć pastę tzw. początkową, np. 3M zielony korek, a po niej do wykończenia żółty korek i dobrze dobrany pad.
Pad polerski
Najczęściej używane są pady polerskie z gąbki, ale także z bawełny. Posiadają różne kształty i wielkości, ponieważ stosuje się je na różne elementy karoserii – drzwi boczne, maska przednia, dach, zderzaki, lusterka. Zanim przystąpimy do polerowania trzeba zaopatrzyć się w kilka wielkości i szerokości padów.