Chcesz przywrócić karoserii dawny blask i świetność?
Bardzo dobrym sposobem jest polerowanie lakieru, czyli tzw. detaling, mocno skoncentrowany na całym procesie usuwania rys, drobnych zarysowań i skaz jakie postały na lakierze w trakcie użytkowania auta. Po zakończeniu wszystkich czynności z tym związanych, karoseria nabiera nowego blasku i zachwyca ponownie swym wyglądem. Polerowanie może być wykonane różną techniką, wszystko zależy od stanu lakieru oraz od możliwości jakie posiada dany zakład lakierniczy. Wybór najlepszej techniki powinniśmy zostawić fachowcom, ponieważ powinien być przemyślany i bardzo dobrze zaplanowany. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56)
Rodzaje polerki – orbitalna i obrotowa
Metodą przynoszącą najlepsze efekty jest polerowanie maszynowe. Tutaj najważniejszą rolę odgrywa właściwy sprzęt oraz wiedza i umiejętności fachowca od polerki. Polerki dzielą się na obrotowe (czyli poruszające się wokół własnej osi) i orbitalne (poruszające się po określonej orbicie). Obie maja sporo zalet, ale też i wad, dlatego dobór maszyny bywa często sporny i wymaga starannego przygotowania. Zanim przystąpi się do polerki, trzeba wykonać kilka prób na podobnym materiale, co da nam pewność prawidłowo wykonywanej czynności i zadowalającego efektu końcowego. Wcześniejsze wykonanie próby da nam tez mniejsze ryzyko przypalenia lakieru, co może być przykre w następstwach.
Pasta polerska do samochodu
Wybór pasty do polerowania zależy od stanu lakieru i jego grubości. Możemy kupić pasty o bardzo silnym działaniu, średnim lub lekkim, w zależności od tego jaki efekt chcemy osiągnąć. Polerowanie powłok bardzo uszkodzonych wymaga oczywiście past silniejszych lub średnich, przy niewielkich rysach i uszkodzeniach wystarczą pasty o słabym działaniu. Trzeba także pamiętać o odpowiednim doborze kształtu i wielkości padów do polerki, które będziemy używać w trakcie polerowania.
Polerowanie samochodu
Zawsze zaczynamy od starannego czyszczenia i osuszenia powierzchni lakieru. Po tym lakier trzeba glinkować i bardzo dokładnie zabezpieczyć plastikowe elementy, klamki, uszczelki, a jeśli to możliwe nawet je zdemontować na czas pracy. Po tak starannym przygotowaniu przystępujemy do analizy lakieru i oceny ilości rys i uszkodzeń przy użyciu lamp halogenowych. Po tym dopiero dobierany jest środek do pielęgnacji i metoda polerowania. Polerowanie dobry fachowiec zaczyna najpierw od użycia drobnego lakieru, przechodząc stopniowo do papieru 400, który wymaga dużego doświadczenia w stosowaniu. Etapem praktycznie kończącym polerowanie jest polerka maszynowa, przy pomocy pasty wykańczającej.