Trwa ładowanie proszę czekać ...

Polerowanie obrotowe czy orbitalne?

17 października 2016

Kiedy i kto może stosować polerkę obrotową?

Polerka obrotowa to metoda pracy profesjonalistów i doświadczonych lakierników. Nie powinna być stosowana przez osoby bez doświadczenia i wiedzy, ponieważ efektem takiej pracy, nawet bardzo starannej, może być przepalony lakier, którego uszkodzenia nie da się już usunąć. W rękach fachowców polerka obrotowa może zdziałać naprawdę cuda, ponieważ jest bardzo ostra i daje wspaniałe efekty renowacji lakieru. Decydując się na polerowanie lakieru warto zdać się na osobę mającą w tym praktykę i właściwą znajomość działania tego urządzenia. (https://sklep.motogo.pl/maszyny-polerskie-c56) Polerowanie lakieru ma nam dać przede wszystkim wspaniałe efekty wizualne, czyli po prostu przywrócić blask karoserii samochodu. Po polerowaniu lakier zachwyca głębią koloru i refleksami światła jakie się w nim odbijają.

Jak osiąga się taki efekt? Poprzez pracę polerki, działającej na zasadzie obrotu np. wokół własnej osi, pasta wykończeniowa zostaje rozprowadzona na całej powierzchni lakieru. Pasta w ten sposób zostaje nałożona równą, odpowiedniej grubości warstwą, co wizualnie daje wspaniałe rezultaty.

Czym się różni polerka obrotowa i orbitalna?

Polerki orbitalne są bezpieczniejsze w wykonywaniu pracy niż polerki obrotowe. Z polerek orbitalnych mogą korzystać także amatorzy – miłośnicy motoryzacji, którzy sami na własna rękę chcą doprowadzić samochód do stanu świetności. Oczywiście polerki orbitalne są także w dużej mierze wykorzystywane przez fachowców, ponieważ jest nią łatwiej nakładać pastę i uzyskać dobry efekt. To wszystko wcale nie oznacza, że polerka obrotowa straciła na popularności. Ten rodzaj polerki jest jak najbardziej cały czas używany i stosowany w wielu warsztatach, przede wszystkim z jednego prostego powodu. Jest bardzo ostra i daje większe możliwości nić polerka orbitalna.

Rodzaje polerek

Różnica pomiędzy tymi dwoma rodzajami polerek jest widoczna przy nakładaniu pasty o silnym działaniu ściernym – przy mocno uszkodzonym lakierze polerka orbitalna będzie miała trudności z perfekcyjnym wypolerowaniem, natomiast polerka obrotowa znakomicie się tutaj sprawdzi. Polerka obrotowa jest tez szybsza, do tego daje możliwość wykorzystania wełnianym padów do polerki. I co najważniejsze – jak twierdza fachowcy, polerka obrotowa gwarantuje świetne wykończenie i uzyskanie wysokiego połysku lakieru.

Polerka samochodowa – jaką wybrać?

Nie jest łatwo wybrać jedną najlepszą pastę i polerkę w całej powodzi produktów jakie mamy obecnie na rynku. Najwyżej cenionymi polerkami są polerki marki Flex, Rupers i Krauss. Wybór konkretnej polerki zależy od naszych potrzeb oraz wymaganych efektów. Jeśli wiemy, że sami możemy nie sprostać ciężkiej pracy jaką jest polerowanie auta, to oddajmy samochód w ręce fachowców, którzy wydobędą pełny blask samochodu.